Geek-out-month 3,5 – Mer TMNT via YouTube

Vi har tagit en paus från all vetenskap och pseudovetenskap och snackar den här månaden bara om nördiga saker! Det här är Geek-out-month!!!1

linje b-s.jpg

Nu ska vi bli nördigare än nånsin. När jag skrev inlägget om Teenage Mutant Ninja Turtles fanns det så vansinnigt mycket jag ville ta upp, som jag helt enkelt inte fick plats med. Här kommer en uppföljare i form av ett antal TMNT-relaterade YouTube-klipp. Ett antal klipp du som är det minsta intresserade av TMNT måste se!!

Användaren Yoraee på YouTube har klippt ihop ett eget intro till säsong 4 av TV-serien. Helt fantastiskt snyggt och fångar seriens anda bättre än det riktiga introt kommer i närheten av. Vissa av er kanske känner igen var stilen kommer ifrån…



.

En tribut till Leonardo! Leonardos strid på taken som visas i början är den enda gången jag sett en västerländsk TV-serie innehålla en stid som pågår ett helt avsnitt och göra det riktigt bra!



.

Det här klippen måste tittas på lite iaf!! Jag kan bara inte förstå varför det här ens existerar! Julrelaterat från TMNT-operan… TMNT-operan? FINNS DET EN TMNT-OPERA?



.

Donatello har alltid varit min favoritsköldpadda, och det här är klipp från hans episod. Det här avsnittet var också det jag fastnade för mest av allt i hela serien. Donatello förflyttas fram i tiden och hamnar i en värld där Shredder tagit över USA. Han måste leta reda på sina bröder, hitta sina gamla allierade och lista ut vad som hänt för att kunna ställa saker till rätta igen. Det här är en helt fantastisk idé till en hel serie, jag skulle lätt kunna skriva manus till en lång historia baserad på just det här scenariot. Yoraee på YouTube insåg också hur coolt det vore och klippte ett intro till just en sån serien. Titta och njut:



.

Yoraee gör hur många bra videos som helst. Det här är en tribut till TMNT 2003 serien som tyvär avbröts trotts sin skyhöga kvallitté! Vi avslutar och tackar med den här videon:

linje b-s.jpg

Geek-out-month!!!1 är snart över och massasaker kommer gå tillbaka till vetenskap och skepticism igen. Där har jag ett nytt projekt på gång tillsammans med mina nya sammarbetspartners… mer om det senare…

One thought on “Geek-out-month 3,5 – Mer TMNT via YouTube

  1. I den gamla TV-serien finns ett liknande avsnitt som heter ”Shredderville” (säsong 3), där har Shredder tagit över New York City och blivit borgmästare i staden. Shredder driver hetskampanjer mot mutanter (Bebop och Rocksteady är tillbakaförvandlade till människor), även April och Irma verkar tycka illa om dem. Men till slut visar det sig att bara de bara drömt allt på natten (kvällen innan hade de varit missnöjda med sig själva).

Kommentera

