Borde Maria Hallman stoppas?

Jag kom just i kontakt med den här besynnerliga reklamfilmen på YouTube. Se här reklamfilmen för boken ”Homosexualitet är synd”:

VA??

”Boken som alla talar om?”

”En bok i tiden?”

”En väckelseskrift om en ödesfråga för Sveriges framtid???”

”Det måste väl vara ett skämt?” …ja, så tänkte jag också. Men det är fullt allvar. Maria Hallman är pastor och författare bosatt i Myresjö. Tillsammns med sin make Stefan Hallman är hon programmledare i den kristna TV-kanalen ”TV Vision Heaven”.

Hennes bok ”Homosexualitet är synd” finns tyvärr inte utgiven i Sverige, då inget bokförlag velat trycka upp den.

Det tog ett tag för mig att lista ut om det här verkligen var på allvar, reklamfilmen liknar ett skämt. Dessutom existerar inte hemsidan som länkas och ingen nätbokhandel jag sökt i säljer boken. Dock finns det en kort wikipedia-artikel om Maria Hallman som nämner att den faktiskt finns.

Annars finns knappt någon riktigt bra informationskälla om boken. Allt jag hittat är blogginlägg, forumtrådar och enstaka artiklar på kristna sidor. Men som jag förstått det ville inget svenskt bokförlag trycka skräpet, även kristna recensenter hatade den och boken fick, som all annan skräplitteratur, nöja sig med att bara tryckas i Finland.

För den är skräp! Läs själv, detta är citat från boken:

”Medvetet eller omedvetet har hela samhälllet vänt sig till andra gudar som inte kan ge skydd. I och med detta ökar ondskan, våldet och omoralen. Den homosexuella rörelsen är ett exempel på detta, vi har blivit marionetter i händerna på en mycket militant rörelse, vilka genom en massiv lobbyverksamhet har dikterat villkoren under de senaste årtiondena. De homosexuella finns på strategiska poster i både massmedia, riksdag och regering, samt kyrka och kultur, sjukvård och skola, för att påverka uppifrån och lamslå ett helt folk och tvinga igenom allt de vill ha. I TV-filmer och barnprogram presenterar de sitt budskap, på teatern och i sångtexterna, och det är klart ungdomar blir skadade och fullständigt våldförda av denna mediala påtryckning. Alla verkar stå i givakt för de homosexuella, ingen vågar ha en egen åsikt. Det pågår ett journalistiskt krig under ytan. Vi vet att de journalister som inte vill vända kappan efter vinden, blir mobbade och utfrusna på jobbet och blivit hotade till livet. De blir psykiskt trakasserade så till den grad att de blir tvungna att sjukskriva sig och sluta. Det som står bakom homosexualiteten är mycket aggresivt och förlamar samhällets kreativiteet. Den inger rädsla och skräck så att ingen vågar lyfta på ögonbrynen, utan blir fullständigt slav under dess vilja.”

Masturbation är inkörsporten till all slags pervers sex och även då homosexualitet. Ensamheten, självhat och självförakt är många homosexuellas vardag. Den som har levt ett aktivt homosexuellt leverne har i många fall gemensamma nämnare, förnedrande sexupplevelse som barn, masturbation och senare i livet självmordstankar. Masturbation ger ångest.

Ingen förklaring behövs! Maria Hallmans egen text talar för sig själv!
(Jag har inte läst boken. Citaten är plockade här och här.)

Men frågan är ju, varför inte trycka boken? Givetvis är bokförlag rädda att stämmas av arga homosexuella, för visst sjutton hade boken kunnat sälja bra? Knäppskallar som skriver kontroversiella saker säljer! Risken att bli åtalas gissar jag är anledningen till att boken inte gick i tryck.

”Hets mot folkgrupp” är en lurig lag. När blir att uttrycka av din egen knäppa tro ”Hets mot folkgrupp”? Maria Hallman är bara en bibeltroende pastor som skriver en bok som presenterar hennes världssyn. Ingen behöver läsa boken, ingen behöver bli kränkt. Dock vågade inget förlag trycka den… och ingen kommer heller sakna den…

Eller, jo… jag saknar den lite. Själv tycker jag Maria Hallman förtjänar medalj! Få personer har visat lika tydligt hur knäppt bokstavligt bibeltroende kan vara! Humanisterna borde göra Maria Hallman till hedersmedlem, trycka upp boken i massexemplar och dela ut den till alla skolor. På ”pride-festivalen” borde den läsas högt varje år.

Märk hur reklamfilmen spelar på att ingen vågar ge ut boken. Den målar sig som något ”undertryckt” som ingen riktigt vågar säga, för att på så vis vinna folks nyfikenhet. Och så borde det inte vara. Alla som vill borde få möjlighet att läsa Hallmans bok! Den är helt enkelt det bästa verktyg homo-rörelsen någonsin fått!

linje b-s.jpg

hallman saviour.png
Så här borde Homo-rörelsen hantera Maria Hallman!

Vill du veta mer om Maria Hallman? Idag är google din vän!😉

Ps. Nån som vet vad bibeln säger om kvinnliga präster?

27 thoughts on “Borde Maria Hallman stoppas?

  1. Seriöst, jag dör lite inombords av det här. Vilket bloggscoop också!

    Låt mig ge en kommentar kanske?:

    HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA

    omoget men sant!

    1. ……pediculosis capitis…

      Till alla er som inte begriper vad ett fritt samhälle innebär. Jag avser då i första hand, den inskränkta människa som formulerat rubriken ”Borde Maria Hallman stoppas?”.
      Jag ifrågasätter om den som formulerat frågan i rubriken har så mycket intellektuell förmåga kvar att han kan svara mig på denna fråga i stället. —>på vilket sätt skall Maria Hallman stoppas ????
      Skall hon löpa gatlopp så man får spotta på henne ??? Eller skall hon få skrivförbud ?? Kanske spärras in ??? Lägg av med intoleransen och uppför er som anständigt folk. Varför inte skriva om islam i stället, som Maria faktiskt gör. Rätt eller fel är en annan sak, men denna rubrik är ett absolut bottenmärke över intoleransens vedervärdighet.
      Adjö

  2. Mvhaahahahaheehehhihihiahhahah hhahahahhaaa harkel harkel hahahahaha andas…måste få luft i lungorna aaaah haaaa aaaaah haaaa sådärja det här va årets skämt det roligaste jag hört på länge. och att det inte är ett skämt gör bara saken ännu bättre. ledsen Hallman men du har gjort bort dig för all framtid .

  3. Samma sak här som i många andra fall vad det gäller relion, man vill ge bilden av att man har blivit orättvist behandlad. Ungefär samma sak som försökte komma fram i filmen No intelligens allowed (förövrigt en grymt dålig film).

    Man vill ge bilden av att man är så nytänkande att samhället stöter bort en och därigenom ge sig själv mer argument för sin sak.

    Men för att citera huggtand:
    ”Låt mig ge en kommentar kanske?:

    HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA

    omoget men sant!”

  4. Webbplatsen hallmansgarden.se ligger nere nu. ”Parkerad hos Loopia” står det. =)

    Hamnade här efter att ha sett Åh Herregud avsnitt 6 nu på Svt play.

  5. ”Regering och riksdag har den” säger filmen och visar upp ett brev från Kungliga hovstaterna som bekräftar mottagandet av gåvan. Sedan när blev kungen regering och riksdag och kan man verkligen använda något sådant i sin reklamfilm över huvud taget om man själv skickat in något till någon? Det är ju inte som så att det är kungen (”regering och riksdag”) som beställt den av henne..

    ”Uppmärksammad i tv, radio och tidningar” säger de och visar upp en rubrik från Livets ords tidning, ”Världen idag”. Nja… kanske några tidningar, men vaddå radio och tv? Menar hon Ulf Ekmans webb-tv och närradion i Jönköping eller vaddå?

  6. Gud har bevist hva han mener om homofil livsstil Då han utrydda Soma/Gomorra som et forbilde for de ugudlige i framtiden…Amen!

    1. Jo, gud förstörde tydligen Sodom och Gomorra och dödade alla dess invånare, då han var missnöjd med deras levnadsstil.
      Tycker du det är okej gjort av gud?

      1. Absolut
        Annars hade du aldrig funnits
        Eller kanske Du trivs med det
        Så visst varsågod ich lev efter det
        Om husbonde gjort hur hade det blivit då tror du
        Homo=pedofili ochså
        Glöm inte det

  7. sooo what…. det är inge fel med att vara gay, men tyvär lever vi i ett grymt samhälle med fördomar åt homosexuela. jag menar dom kan inte rå för sin sexuela läggning. personligen tycker jag att dom som är gay ska ha samma rättigheter som dom som inte är det. Soo what they are gay…. jag menar man blir väl inte glad om bögar och lebbar skulle skrika jävla straightar.

  8. kan någon där ute ge mig mailadressen till dom här asen dom har lurat min famolj och min dotter på 9 år

    1. Hur vore det om du trodde på vad Gud vår skapare säger i sitt ord i Bibeln? Maria har rätt att uttrycka sin åsikt i frägan lika mycket som du? Om du inte visste det så finns det hur många ställen som helst i Bibeln om att homosexualitet är en konsekvens av att människan har vänt sig bort från Gud och sanningen. Om du vill vara Gud själv så blir följderna också därav. Alla människor har syndat säger bibeln och är i behov av Jesus och en upprättad ställning inför Gud. Synd betyder att missa målet. Om du vill veta sanningen så vänd dig till Jesus som älskar alla människor även dig och alla homosexuella. Men jesus dog för oss på korset för att vi skulle kunna ta emot synernas förlåtelse genom honom. Om vi vänder om från synden och bekänner våra synder, renar oss Guds sons blod från all synd och vi får ett helt nytt liv i gemenskap med Gudf. Du måste bli född på nytt av Guds Ande
      annars är det kört för dig. Gud vill inte någon enda ogudaktigs död utan att vi fast mer vänder om till honom. Och det gäller ALLA MÄNNISKOR. Bibeln är vare sig en sagobok eller bara en historiebok som man tolkar efter eget behag. Bibeln säger oss genom aposteln Petrus i ett av sina brev att inget ord i skriften har kommit till genom någon människas vilja utan det är människor som har nedtecknat vad den helige Ane har gett dem

      1. Vad får dig att tro att jag är fylld av hat?

        btw. som svar på din fråga längre upp ”Är det Gud eller vi som bestämmer vad som är rätt och fel?”

        Varför skulle rätt eller fel behöva komma från en auktoritet? Är inte etik snarare något vi listar ut tillsammans och kommer överens om rimliga levnadsregler för att vi ska kunna leva tillsammans? Om gud bestämde att det var rätt att kasta sten på barn, skulle det då vara rätt att göra det?

    2. Det är ju mycket kätleksfullt av dig att kalla dem för ”dom här asen”.
      Hade jag deras mailadress vore den sista jag skulle ge den till vara dig! Om du inte vänder om från ditt hat till Jesus Kristus så kommer hatet att förtära dig och din själ gå förlorad till slut. Vänd därför om medan det finns tid. Om du vill ta emot Jesus i ditt liv och vad han gjorde för dig på korset.så kommer du fyllas av Guds kärlek istället för av hat. Gud är nämnligen kärleken sjölv personifierad i Jesus Kristus.
      Och var så säker, han är uppstånden från de döda och stter på Gud Faderns högra sida idag. Han är given all makt i himmelen och på jorden och inför honom skall alla knän böjas och varje tunga bekänna att Jesus Kristus är Herre. Vare sig det sker villigt eller motvilligt.
      Rädda din själ för Guds skull! Gud älskar dig, men du måste tro på Jesus oc vad han har sagt i Bibeln, Du kan bli frälst och räddad för evigheten bara du ber Jesus att komma in i ditt liv. Då skall du få se att Gud kan förändra allt. Men det är bara genom Guds oerhörda nåd genom tro på detta som Gud kan göra något, Gud är kärleken och tvingar ingen att komma till Jesus.,Men om du vill så kan detta ske.

      Jag kommer att be till Gud att du skall förstå detta direkt efter att jag skrivit detta.

      Jag önskar dig Guds frid!

      MVH! Lasse

      1. Du är med på att det inte var jag som kallade dem för ”de där asen”, utan det var en annan kommentar. Jag inser nu dock att det kan din tidigare kommentar kan ha varit riktad till någon annan än mig också.

        Jaja… Men Lasse, vad är din poäng? Är det att det är dumt att kalla Maria Hallman för as? Okej, det är väl en rimlig åsikt. (Även om jag kan hålla med personen ovan att hon eventuellt mycket väl kan kallas för as.)

        Är din poäng att homosexualitet är fel? Okej, det kan du ju tycka. Ingen tvingar dig att vara homosexuell. Du kan vara glad som hetrosexuell så kan homosexuella vara glada som de är. Alla glada? Allt bra?

        Sen slänger du ur dig väldigt många rader om att det är otroligt viktigt att alla andra tror på samma sak som du gör… utan att riktigt ge oss någon bra anledning att tro det. Men det kanske är lite off-topic ändå.

      2. Jag kan inte förstå hur du kan finna någonstans i min kommentar till dig, att jag påståt att alla andra måste tro på samma sak som jag gör.
        Det enda jag har gjort ät att tala om vad Bibeln säger om vad Gud säger i sitt ord till oss människor. Och ja; jag tror på att Bibeln är given till oss människor av Gud för att vi skall få veta hur vi kan få lära känna honom och hans vilja för oss människor. Jag tror på Jesus, Fadern och den helige Ande. Och Gud har själv bevisat för mig att Bibelns ord är sanning, Detta har han gjort på ett mycket konkret sätt. Så här enkelt var det; Jag bad till Gud och han uppenbarade detta för mig och förvandlade hela mitt liv. Det är nu 31 år sedan. Sedan dess har Gud gjort massor av saker i mitt liv, och svarat mig på tusentals böner till honom. Men jag har aldrig tvingat någon människa att tro på Jesus.
        Det är inte jag som har skrivit Bibeln och vad som står i den. Så det kan ingen beskylla mig för. Däremot så tror jag på vad som står i den.och att det finns en Gud som har skapat allting. Det är vad jag tror på. jag tror inte att Bibeln Guds ord är människotankar. Utan Jag tror att Guds vishet är oändligt mycket stöRrre än våra mänskliga tankars begränsningar..Som troende på Jesus Kristus och Bibeln som Guds ord avslutar jag detta med ett bibelcitat från aposteln johannes evangelium: ” Ty så älskade Gud världen, att han sände sin enfödde son, för att var och en som tror på honom inte skall förgås utan ha ett evigt li. Ty inte sände Gud sin son till världen för att döma den, utan för att världen skulle bli frälst (räddad) genom honom.: dvs Jesus kristus.. Valet är vårt. Jesus har redan gjort allt för oss på korset.

        Aposteln Paukus som var en förföljare av de kristna innan han själv fick möta Jesus, Säger i ett av sina brev till församlingen i Korint.följande: ”korset är en dårskap för dem som inte tror, men det är en Guds kraft till frälsning för var och en som tror;

        Ja Jesus när han gick här nere på jorden var en människa precis som vi. men dock utan synd, Det är något som ätminstonde inte jag själv kan skryta med,

        Jesus kom inte heller ner hit från himmelem sän av Fadern för att skryta om vad han uträttade för oss på korset. Han gav sitt liv för oss
        därför att Gud älskar oss och vill uppr’ätta os og ge oss frid med Gud och ett framtidshopp för evigheten.

        Gud har lagt ner evigheten i människornas hjärtan.

        Sen har gud gett oss ett val var vi vill tillbringa den evigheten, I ljuset med Gud eller, i mörkret utan Gud.

        Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att du skall få tro på Jesus och få lära känna honom. Han vill nämnligen bli din frälsare och allra bästa vän.

        Jesus älskar dig!

        Smaka och se att Herren är God!

      3. Alltså… jag tyckte det antyddes lite när du skrev saker som ”Om du inte vänder om från ditt hat till Jesus Kristus så kommer hatet att förtära dig och din själ gå förlorad till slut. Vänd därför om medan det finns tid. ” Men jag kanske tolkade dig lite fel.

        När du skriver att gud svarat på dina böner och det visar för dig att gud finns… Okej, men kan du förstå varför det inte är övertygande för mig som utomstående. Påstådda finns inom de flesta religioner, och du hittar t.ex. muslimer som är precis lika övertygade som du om att deras religion är rätt och att deras gud svarar på deras böner.

        Sen skriver du en massa saker om kristendomens historia, som de flesta hört flera gånger, och antagligen inte tycker det e så värst mycket mer övertygande att höra den igen. Men där e vi kanske oense. ^^

  9. Tänk så rätt Bibeln har att sedan inte folk vill acceptera det blir deras dom en dag. Gud skapade inte människan till att leva ett liv i homosexualitet. Att det skall vara så svårt att förstå?

  10. Jag Anser att inte låta Maria Hallman uttrycka sin personliga åsikt om att homosexualtet är ett felaktigt levnadssätt som strider mot Guds avsikt med människan, är kort och gott åsiktsförtryck. Kan någon förklara hur människan ska kunna föröka sig utan att det ingår ett sexuellt umgänge mellan man och kvinna. Försök inte att komma med provrörsbefruktning!
    Spermierna kommer endast från en man och måste till för att befrukta en kvinnas ägg.
    Men detta med provrörsbefruktning är ett mänskligt påfund som många gånger används av lesbiska kvinnor som vill ha barn men inte en man. Tex Jonas Gardell och Mark Levengood har barn. Hur gick detta till? Jag har mina aningar! Stackars barn! Vad skall de svara när andra frågar dem senare i livet ;Vad heter din Mamma?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s