Massa Småsaker – Jag läser tidningen

Idag hittade jag en tidning liggande på tåget. Då tågåkning alltid är en tråkig syssla var den givetvis välkommen.Vad stod det i tidningen?Asså… vill du verkligen veta?

Där stod ungefär vad du kunnat vänta dig. Jag kunde läsa om hur Mona Sahlin drar ner (s) ännu längre, en artikel om trädgårdsarbete och hur folk dött i påsktrafiken.

linje b-s.jpg

Men jag fastnade inte för något av det. Jag fastnade snarare för en massa småsaker. Som den här notisen:
hypno-skurk.png
En man i Bombay hypnotiserade en juvelerare till att lämna ifrån sig juveler? Vad ska vi tro? Är det möjligt? Om du söker på ”hypno robbery” på google eller youtube hittar du mängder med nyhetsinslag som berättar om hur kassörer och bankirer blivit hypnotiserade till att lämna ifrån sig pengar eller andra värdesaker. Men medias rapporter räcker inte för mig i det här fallet, jag är fortfarande skeptisk. Jag vet inte om det är möjligt, men finns det inte en enklare förklaring? Kan det hela inte ha varit fejkat, och att juveleraren egentligen är kompis med hypnotisören och använder hypnos-historian som täckmantel för att sen dela på stöldgodset?

2B6BD698-803A-4025-9A82-E6D6B7F41F3F.jpgJag har sett hypnotisören och mental-magikern Derren Brown göra något liknande i ett avsnitt av hans serie ”Mind control”. Han går in i en affär och lurar expediten, genom suggestioner och förvirringstekniker att ta emot blanka papper som betalning. Men det liknar inte alls det som beskrivs i artiklarna om hypnos-rån, där offren verkade helt borta och inte hade någon minne alls från vad som hände.

Faktum är att Derren Brown själv yttrar sig i en intervju: ”You have to realise that hypnosis doesn’t exist: it just works on people’s natural suggestibility, their expectations and capacity to unconsciously role play. You can’t make someone do anything they don’t want to do.”

Hypnotisören James Malone kommenterar fenomenet med hypnos-rån i sin press release:
“The story illustrates a common misconception about hypnosis, that it can make people do things against their will, while at the same time it is somewhat laughable that anyone has bought into this one.”

“While it is possible to temporarily distract and confuse someone by any of a number of psychological techniques, it could also be used as a fanciful cover story by people who were in collusion, with the alleged victims claiming to be hypnotized and therefore not in control.”

Jag tror vi fått tillräckligt med insikt. Om den indiska polisen vill hitta sin hypnotisör gör de nog klokast i att fråga expediten en gång till.

linje b-s.jpg

Här är en stor artikel med rubriken:
Bild 1.png
Han gick ner 92 kilo med en fettdiet? Låter väl inte så konstigt? Dock ska han veta om att de flesta forskare är överens om att fett-dieter ökar risken för… SHIT KOLLA! DET HÄR PUCKOT ÄR TILLBAKA IGEN!!!
adahlpucko.png
Annkia Dahöqvist är med i expertpanelen. LCHF är som ett mirakel??!? Sure, men sist jag kollade var mirakel ungefär lika pålitliga som regndans.

dahltipspucko.png
Men ge inte trollen spelrum då!!! Du som undrar vad jag har emot ”före-detta-Doktor” Dahlkvist, läs här och se henne göra narr av sig själv i TV.

Lyckligtvis fick inte fröken ”alla-andra-har-fel” allt spelrum, utan expertpanelen innehöll två personer till som påpekade att LCHF faktiskt inte är utan biverkningar.

linje b-s.jpg

Mitt horoskop var mitt i prick! Där stod fantastiska råd som:
Horoskop1.png
Fantastiskt, jag ska ”ta det hela med ro”! Troligt att det bara gäller de som är födda i december…

Jaja, jag vet. Ingen tror på horoskop längre. Som tur är. Österländska horoskop är lite bättre dock. De har roligare symboler.
horoskop2.png
Apor födda 1980 ska inte bråka med sina vänner? Låter rimligt, men är du tupp, get, råtta, buffel, tiger, kanin, drake, orm, häst, get, tupp, hund eller gris är det bara att bråka på!

Jag hade velat vara ett coolt djur som drake, tiger eller apa. Tyvärr är jag råtta. Antagligen hela anledningen till att jag inte tror på österländska horoskop heller…

linje b-s.jpg

Här är en till rubrik:
riksdagsbloggare.png
Tydligen har svenska folket ingen lust att läsa samtliga riksdagspolitikers bloggar. Den här artikeln påpekar uppenbara saker som att vissa riksdagspolitiker inte får några kommentarer på sina bloggar. Stackare. Kanske skulle de sluta oroa sig kring sina blogg-stats och börja fundera över hur det går om man gör nästan hela sverige sura genom att rösta igenom lagar som Ipred och FRA?

De listar de mest populära sökorden på ”bloggsök.se”
bloggpoppis.png
Okej, ”wanja” ligger först… sen kommer ”sex”…bara på andra plats? hur fasen kan wanja vara bättre än sex?…”blondinbella” är med… nr 6 är ”kisse???” wtf?

Varför är inte ”massasaker” eller ”en blogg om allt jag tycker är intressant för tillfället” med? med? shit… jag skulle ha döpt min blogg till ”BlondinArne har sex med wanjas kisse” isället. Då hade jag legat först!

linje b-s.jpg

Avslutar det här besynnerliga inlägget med den coolaste bilden på länge:
vattenpistol.png
Det här är Apple Rozas, 7 år, som poserar med vattenpistol framför en grupp thailändska soldater dagen efter att thailändska armén dödade två demonstranter.

Apple, du är 10 000 gånger coolare än alla soldater tillsammans!

PEACE OUT!
peace.png

linje b-s.jpg

ps.
Nästan alla bilder i det här inlägget fotograferades direkt ur tidningen med mobilkamera. Ja, det är därför de suger!

ps2.
Har du blivit hypnotiserad till att lämna ifrån dig alla dina värdesaker nån gång? Kommentera och berätta!

4 thoughts on “Massa Småsaker – Jag läser tidningen

  1. Till svenskar försvar (?) så är det inte ”kisse” som är sexa på blogglistan, utan ”kissie” namnet på en blogg i Blondinbella-klass..

    Hade själv föredragit kisse på plats nummer 6 trots allt😉.

    Hoppas på något mer vetenskapsrelaterat blogginlägg nu, istället för nyhetkåserier..😛

    Mvh A

Kommentera

