Att vara öppensinnad

Det var ett tag sen jag skrev nu, jag har latat mig istället. Eller varit upptagen. Nu latar jag mig fortfarande och publicerar ett inlägg med bara ett filmklipp:

Om du är skeptiker eller bara av någon anledning inte tror på spöken, vampyrer, gudar och andra övernaturliga fenomen finns det en stor risk att någon sagt till dig att du borde vara mer öppensinnig.

Jag hade ju kunnat skriva något själv om ämnet, men jag tror ingen i världen kan förklara vad att vara öppensinnig innebär bättre än QualiaSoup, som gjort filmen nedan:

Fantastiskt bra förklarat! Jag behöver inte anstränga mig ett dugg!

linje b-s.jpg

sanalparty.pngps.
Minns Du Sanal Edamaruku? Indisk rationalist som konfronterade en Indisk magiker och hans svarta dödsmagi i direktsänd TV? Han fyller år den 26e maj, dvs snart! Skicka ett grattis till honom på Facebook! Det förtjänar han!

Grattis Sanal!

2 thoughts on “Att vara öppensinnad

  1. Medelande skickat.

    Och grymt bra video, tror jag har sett den innan….tyckte jag kände igen en del…men men fotfarande bra.

Kommentera

