Jag åker bort!

Nu är det semester och jag åker strax bort på Frisksportförbundets riksläger en dryg vecka. Jag kommer inte skriva på ett tag nu, trots att jag har saker jag velat skriva om.

Jag hade tänkt skriva en faktoid om vatten och luft… men det blev inte av, och sen fick jag syn på något annat viktigare, även detta i aftonbladet:
vaccinernej.png

Antivaccinationsrörelsen är ett gäng högljudda stollar vi inte vill ska etablera sig i sverige. Varför skulle någon vara emot vaccinationer? Är det inte ett säkert och effektivt sätt att förhindra spridning av sjukdomar? JO, det är det! Läs och se vad de säger. Ett extra talande exempel är Ingvar Jönssons kommentarer till den här bloggen. Tror hans kommentar belyser hur stolliga antivaccinations-gänget egentligen är.

Så, nu åker jag bort! Så länge kan jag tipsa om en Podcast du måste lyssna på, om du är det minsta intresserad av vetenskap och skepticism. Skeptics Guide To The Universe. Du kan prenumerera via iTunes, ladda ner och lyssna på i mp3-spelare eller dator. Bara du lyssnar.

Kan också rekommendera podcasten Skeptoid, när jag ändå håller på. En helt annan stil men mycket informativ och saklig.

Hmmm… nu åker jag… eller… nej, till dig som är intresserad av matematik kommer här en låt av Jonathan Coulton (han som gjorde portal-låten) om fraktaler:

Trevlig sommar!

Kommentera

