Gipsad fot och mycket fritid

Här är jag:
beach02.jpg

Kör kite i Varberg. Riktigt kul. Jag står på stranden och hoppar. Strax bryter jag foten.

686566.jpg

Önskar jag kunnat säga att jag brutit det med mera stil. Hoppat riktigt högt och landat lite väl hårt. Typ såhär:
[YouTube=http://www.youtube.com/watch?v=Bi6rCviQFHs]

Men det som hände var ganska odramatiskt. Jag var bara typ 2-3 meter upp och landade i sanden lite väl hårt. Kändes som en rejäl stukning, men jag kunde absolut inte stödja på benet efteråt.

Nu sitter jag här och ska ha gips i 6 veckor. Och jag börjar precis vänja mig efter två. Är sjukskriven och har mer fritid än någon människa möjligtvis mår bra av. Och jag märker genast bieffekterna.

Jag upplever precis hur lat man kan bli av att inte ha något att göra. Rimligtvis borde jag ha massor av tid och energi att lägga på kreativa, konstruktiva aktiviteter, men jag fastnar genast vid datorn eller tvspel. Vilket i regel är en bra idé. Jag har spenderat väl använd tid att spela igenom Shadow Complex och Super Metroid (igen). Men sånt hinner jag ju med i vanliga fall också. Det där med tid är krångligt.

Jag borde ha hunnit skriva ett blogginlägg varje dag, eller en hel bok, göra en film, baka en tårta, måla en tavla eller bygga om min säng till en lådbil.

Hmm… Det tycks stämma att man får mer gjort när man är lite stressad. Jag har inte riktigt lärt mig vara sjukskriven och ändå göra något riktigt. Jag får väl göra det. Men det e lugnt. Jag har fyra veckor på mig!

linje b-s.jpg

Brukar avsluta sånna här meningslösa inlägg med ett videoklipp, lite som ursäkt för att inte skriva något ordentligt själ. Det här är Carl Sagan. Fantastisk astronom och pionjär inom skeptikerrörelsen. Han älskade det han gjorde och kunde verkligen uttrycka sig poetiskt. Skulle kunna lyssna på honom i timmar.

Här ger han tankar om mänsklighetens framtid:

Här pratar han om livets historia från ett astronomiskt perspektiv:

”We are star stuff, which has taken it’s destiny into it’s own hands”

Kommentera

