The Faith Detectives – Episode 62 (Comic Day)

För att fira min 31 080e besökare gör jag idag något helt annorlunda!

linje b-s.jpg

Har kommit i kontakt med begreppet ”Faith Detectives”. Hur och var spelar ingen roll, poängen är att idén fastnade i mitt huvud. Detektiver tänker jag mig är väldigt logiska och systematiska, medan ”faith” är motsatsen till logik.

Var har jag hört talas om ”Faith Detectives” förut? Fanns det inte nån gammal serie om ”Faith Detectives”?

Nej! Det fanns det inte! Men idén stannade kvar i mitt huvud och jag var tvungen att göra något av idén!

Har just sett TV-serien ”Sherlock” och gillar den skarpt! Tänkte mig hur det skulle vara med en superdetektiv typ Sherlock Holmes som kallas in när polisen kör fast, men som inte använder bevis och logik, utan tro som metod. Här kommer alltså ”The Faith Detectives!” En miniserie på 6 sidor!

Skärmavbild 2011 03 05 kl 13 35 30
PDF format, 6,7 Mb

 

Kommentera

