Scott Pilgrims skapare Bryan Lee O’Malley i Stockholm nästa vecka

Om det är någon serie jag blivit riktigt imponerad av på sista tiden är det definitivt Scott Pilgrim. Nog den bästa serien på länge. En suverän serie på sex fenomenala volymer som förenklat kan sammanfattas som en kärlekshistoria för nördar. Det är ungefär så jag ser den i alla fall. Helt fantastisk, unik och något av det bästa jag läst i serieväg!

NewImage

Förra året fick vi se en Scott Pilgrim film som faktiskt också var riktigt bra. Den fångade upp vad som var bra med serien och även om den av uppenbara skäl är väldigt nedkortad sammanfattade den se sex böckerna bra.

Bakom Scott Pilgrim står kanadensaren Bryan Lee O’Malley, som även skapat den annorlunda serien ”Lost at Sea” som skiljer sig ganska markant från Scott Pilgrim både visuellt och innehållsmässigt och är mera … vet inte ordet… märklig. Också varmt rekommenderad.

Bryan Lee O’Malley är nästa vecka i Stockholm på seriefestivalen SPX. Han kommer även besöka den lokala SF-bokhandeln. Hade jag befunnit mig närmare hade jag definitivt stuckit dit och fått några böcker signerade, fotograferat honom och eventuellt om jag fått chansen kidnappat honom och tagit med honom hem.

NewImage
NewImage
Här e mannen! Träffa honom i Stockholm i veckan!

Bild 2011 05 01 kl 19 54
Min Scott Pilgrim-samling e utlånad, men här e mitt ex av Lost at Sea!

linje b-s.jpg

scottpilgrim.com
Bryan Lee O’Malleys Hemsida

Kommentera

